søndag den 6. april 2008

Nye projekter

Har ikke hæklet en eneste maske siden sidst.

Er til gengæld allerede 3/4 færdig med Æble (fra "Hønsefødder og Gulerødder" af Annette Danielsen) strikket op i "Katia Jamaica" ren bomuld på Addi 4,0 (de er altså svært vanedannende), men jeg må nok se i øjnene at der ikke er nok garn...


...prinsessen står med resten i hånden... og jeg er ikke nået til at strikke skød endnu.

Bamsens trøje er strikket færdig. Skal bare monteres og ha' strikket krave. Jeg ved ikke rigtig om jeg kan li' modellen... det virker lidt klumpet med slids i nakken... tror jeg laver den om til en "ægte" polo næste gang...



Har slået op til et bestillings arbejde, som jeg glæder mig rigtig meget til at komme ordentligt i gang med. En slipover i hønsestrik til min søde, forfrosne, flippede søster. Hun har specifikt ønsket at den skal indeholde KAMELER og hjerter. Derudover har jeg tegnet nogle gulerødder... Den skal strikkes i den mest vidunderlige varme hindbær-røde farve, 4 trådet jubilæums-strømpe-garn fra Uldgården. Er stadig kun i gang med ribben på pind 2,0 Addi :-)
Billeder kommer senere i forløbet.

Har vundet garn op til en mindre hær... i alt 6,4 km, i de mest pragtfulde farver.
Her håndfarvede skovdrømme fra Markno

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Fint æble. På med et ensfarvet skød (mon ikke du kan finde et ensfarvet garn, der matcher?) og brug så måske resten af det multifarvede til en bort allernederst..
:-) Britt

Marlene T. sagde ...

Hej Johanne,
ja blog-verdenen er stærkt vanedannende. Har også selv taget langt tilløb - og har nu været "med" i godt et årstid. Ellers en sød, alternativ æble du der har gang i.
vh. Marlene